kort och bra morgonträning

Imorse klarade vi av ett snabbt och effektivt träningspass innan det var dags för dagens pyssel - ljusstöpning. Började med det fria följet där vi framförallt körde kortare sträckor och att vi la ännu mer fokus på blicksläpp o.s.v. i svängmarsh och svänghalter. När jag går bra går Pelle bra, om jag klantar till det tappar Pelle det. Inte så konstigt kanske. Så det är minst lika mycket bara jag som behöver träna som Pelle. Vi fick även en del störning i form av hundar som gick förbi och jag fick ett par tillfällen att säga till honom att det var jobbade vi  gjorde.
 
Platsliggningsträning har det inte blivit mycket under den senaste tiden. Jag la honom och lämnade honom, stog ca 30 meter bort i drygt 5 minuter. Inga stora problem här. Han spanade runt en del emellanåt men han hade inget stressat beteende. Om han ligger så på tävlingen är jag jättenöjd.
 
Sist men inte minst tog vi tag i fjärren och fokuserade framförallt på det första uppsittandet. Gör han det är det störra chans att han gör även de andra skiftena. I början låste han sig men när jag 1. gick och satte honom när han inte gjorde det själv 2. belönade upp honom vid okej skiften och 3. tänkte på hur jag kommenderade (måste vara rätt kraftig i rösten och låta bestämd) så gick han från klarhet till klarhet. I slutet till och med hoppade han upp trots att jag stod på 10 meters avstånd. Bra!
 
Får se om det blir ytterligare lite träning i eftermiddag eller om vi nöjer oss för dagen.
 

Kommentarer
Postat av: C.J.

Låter som ett bra träningspass! Jag upptäckte för ett tag sen att Sendit går jättemycket på handtecknet jag gör. Gör jag det yttepytte lite annorlunda än vanligt så blir hon tveksam.

2012-12-22 @ 11:59:13
URL: http://mightytigress.blogspot.se
Postat av: Linda

Det låter som ett perfa pass!!
Ni är bäst, ingen protest :)

2012-12-23 @ 08:45:17
URL: http://lindajonssons.blogspot.com
Postat av: Cassandra

sv: Ja deras hallar är verkligen jättefina och mysiga. Gillar att det är lågt i tak :)

2012-12-23 @ 17:11:29
URL: http://cassandramaria.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0