julafton

Dagen idag är fullbokad så tyvärr hinns det inte med någon lydnadsträning som jag hade önskat. Däremot en del fina promenader. Morgonpromenaden med en snöglad pelle som fick gå lös hela vägen och sen lunchpromenaden som var riktigt mysig den med, även fast jag och Pelle inte alltid var överens...
 
Vi gick längs vattnet tillsammans med hela familjen. Pelle var lös och skötte sig toppen. Vid ett tillfälle blev det lite för mycket snökrig. Jag tappade fokus för en sekund samtiditg som vi rundade ett hörn och får tre skällande småhundar framför oss. Kombinationen med att Pelle var lite för mycket uppe i varv och att jag blev stressad av situationen gjorde att Pelle helt enkelt sket i mig. Han sprang fram till hundarna och jag kom inte långt efter, Bad tusen gånger om ursäkt och skämdes över min ouppfostrade hund...Jag vet att det är julafton och att man ska vara snäll men nu gjorde jag ett undantag. Var så arg på honom och att han bara struntade i mig, en utskällning fick han sig och en matte arg som ett bi, inte ens min familj vågade prata med mig under ett par minuter där, hehe... Nu måste det tränas hundmöten...
 
Nu är det dock glömt och om en timma kommer våra gäster och då lär det bli fullt upp. Mat ska ätas, presenter ska öppnas och samtal ska föras. Kommer bli en bra kväll!
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna & Russllarna

GOD JUL!! :)

2012-12-24 @ 20:04:20
URL: http://russellbus.se
Postat av: C.J.

Hoppas att ni hade en trevlig julaftonskväll! =)

2012-12-25 @ 11:06:08
URL: http://mightytigress.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0