klubbträning två gånger idag

Det har inte blivit så mycket bloggande. Vet inte om det kommer bli mer. Det är inte riktigt för att vi inte gör saker, snarare att tiden inte riktigt finns till att prioritera bloggen. Men gör ett nytt försök, igen.
 
Idag var jag på klubben hela två gånger. (att ha fixat körkortet var helt klart det bästa i hela mitt liv, nånsin, ÄLSKAR det! )  Förmiddag med Hanna och Freja. Sedan en tur på stan med kära vänner. Och sedan en fantastiskt vacker kvällstur med Tilda och Maja.
 
Under förmiddagen passade jag på att verkligen nöta apporterings dirigeringen. Flyttade om mycket med både koner och apporter. Detta för att få honom att verkligen tänka så mycket som möjligt och inte bara gå på automatik. Det syns på honom att det blir svårare när det blir nytt, vilket endast är bra då han blir mer medveten om vad han gör. vad som är rätt och fel. Det var det enda vi tränade men riktigt nöjd över träningen. Måste fortsätta nöta, nöta, nöta men han jobbade på bra idag!
 
När sedan Tilda ringde och undrade om jag ville träna lite till kunde jag ju inte säga nej så det blev en tur till. Denna gången var vi ensamma och det var fruktansvärt vackert med den fina dimman och den friska luften. Lite annat upplägg under kvällen. Vi körde 5-minuterspass där vi fokuserade på ett moment i taget. Fritt följ, fjärr, apportering och sedan läggande/ställande/sittande under gång.
 
Man kunde inte se på Pelle att han några timmar senare hade haft ett ordentligt träningspass. Hur kan det finnas så mycket energi i en hund?! I samma veva är han fokuserad och vill bara jobba, jobba, jobba (och däremellan busa lite med sina kompisar) och man kan inte låta bli att bara ÄLSKA det!! Man vill aldrig sluta träna! Underbara hund ♥ ♥♥
 

 

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Hittade till din blogg efter att jag sett ett klipp på youtube där du tävlar klass 3 med Pelle. Kul att hitta fler som tävlar lydnad med storpudel. Pelle liknar verkligen min hund Ludde på sättet. Kunde ha varit Ludde på planen! :D /Anna

2013-10-20 @ 11:31:56
URL: http://annaoludde.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0